perjantai 26. helmikuuta 2016

Taidan olla hieman hämmentynyt

Samuli Koivulahden sivuilla kerrottiin että säveltäjä Marko Autti on kuollut mikä hieman hämmensi minua sillä hänen tuotantonsa on alkanut kiinnostaa minuakin.

Taisin löytää Marko Autin eka kertaa netistä vuonna 2015 jolloin etsin itselleni sopivia kappaleita. Sattumalta löysin sellaisen kappaleen kun Alle minuutin hanurijazz. Ajattelin että se kelpaisi minulle etenkin jos teen siihen sanoituksen.

Minulla on ollut pitkään pöytälaatikossa ajatelma nimeltään Tyhjä vintti johon sain idean mummolani kotitalon vintistä joka on tällä hetkellä tyhjillään. Muistan olleeni siellä muutamia kertoja silloin kun olin pieni. Tyhjä vintti-kappaleelle olen halunnut luoda sellaisen tarinan jossa talo vaihtaisi omistajaa jolloin vintti muuttuisi jopa vierastuvaksi. Minulle kun on kerrottu että mummola saattaisi mennä tulevaisuudessa myyntiin ellei siitä tule minulle kotitaloa mikä olisi ehkä vähän kaukainen asia koska olen tottunut kaupunkilaiselämään.

Tosin sanoen kunpa tietäisin miten saisin Alle minuutin hanurijazzin itselleni kun minusta se sopii hyvin Tyhjä vintti-kappaleeseen. Lisäksi olen miettinyt että esittäisin sen kappaleen livenä ja levyttäisin sen sooloartistina.

Marko Autin tuotannosta löytyy myös yksi joululaulu joka voisi sopia yhdelle levyprojektilleni sillä olen suunnitellut tekeväni hyväntekeväisyyslevyn jossa olisi monia eri artisteja esittämässä niin vanhoja kuin uusia joululauluja. Minä saattaisin esittää jopa pari joululaulua joista yhden olen tehnyt kokonaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti