keskiviikko 20. heinäkuuta 2016

Mistä ihmisiä mukaan uuteen rockbändiin?!

Mulla on ollut viime vuodesta lähtien perusteilla rockprojekti kahden mikkeliläisen kaverin kanssa. Nyt olen etsimässä yhtyeeseen basistia, laulajaa ja toista kitaristia. Tuottajat on hommattu.

Olen miettinyt yhtyeelle nimeksi Commonwealth tai Republic. Toisaalta ehkä Commonwealth kävisi ehkä paremmin sillä Republic-sana on Bändirekisteri-sivuston mukaan jo yhdellä yhtyeellä käytössä enkä haluaisi ottaa mitään toista nimeä vaan olen pyrkinyt nimeämään projektit käyttäen sellaisia nimiä joita ei ole vielä käytössä. Toisaalta joidenkin yhtyeiden nimissä on taidettu käyttää samoja sanoja ennenkin joten ehkä Republic voisi käydä projektin nimeksi.

Yhtyeessä olisi muutama lauluntekijä mukana mutta tarpeen mukaan myös yhtyeen muut jäsenet olisivat mukana tekemässä kappaleita, esimerkiksi olen tehnyt yhden sävellysraakileen joka voisi sopia yhtyeelle jolloin olisin sävellystyössä mukana. Laulukielenä olisi englanti.

Alustavasti ollaan puhuttu levynteosta jolloin tuottajina olisi minä ja Rami Pylvänäinen. Ja miksei myös joku kolmas voisi olla mukana, esimerkiksi Hilli Hillesmaa jonka kanssa yhteistyö on muutenkin haaveena.

Lisäksi livekokoonpanoa joutuu hieman miettimään tarkoin ja siksi yhtyeeseen etsitään toista kitaristia. Se ei ehkä olisi välttämättä paha asia jos laulaja olisi samanaikaisesti basisti tai kitaristi. Mutta katsotaan miten tässä vielä käy
.

Nykytilanne

Tällä hetkellä yhtyeessä vaikuttaa minun lisäksi pari kaveria. Lisäksi olen löytänyt ainakin yhden kitaristin mutten laulajaa ja basistia. Darkheart-nimi on myös alkanut pyöriä mielessäni. Bänditreenejä on jouduttu pohtimaan tarkemmin koska vanhempieni talon kellari ei oikein sovellu siihen tarkoitukseen. Niinpä musiikkiprojekti toimiikin tällä hetkellä etäprojektina.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti